Ta služba je, teoreticky, opravdu super nápad. Většina cestovatelů má po nějaké době dost ježdění do uniformních hotelů, kde není poznat, jestli jste zrovna v Paříži, Miláně nebo v New Yorku. Hledají autenticitu, spojení s místními. Je tak trochu paradoxem, že právě místní si poslední dobou stěžují, že Airbnb dělá z center měst turistické atrakce. Na platformě se totiž čím dál častěji objevují lidé, kteří pokojů mají několik, a je to tak pro ně normální zaměstnání, ne jenom vítaný přivýdělek z jednoho volného pokoje. A na krátkodobých pronájmech si mohou nadiktovat marži, která táhne ceny bytů v okolí nahoru, a to do bodu, kdy si místní život v centru nemohou dovolit a se skřípěním zubů se stěhují na periferie.
Kromě bytů samotných je problém i v tom, že Airbnb si začíná zabírat místa, která normálně patří běžným službám. Nikdo nechce žít v místě, kde k nejbližšímu holiči musíte půl hodiny, po desáté večer si sice můžete vyrazit do deseti barů, ale chleba si nekoupíte, a na cestu za doktorem abyste si neschopenku brali preventivně. Jistě, hipsterské kavárny, kluby, bary, galerie, prodejny místních specialit a další věci jsou fajn, ale musí existovat v rovnováze se supermarkety, pekařstvími, prodejnami koberců a dalšími věcmi, které místní nutně potřebují k životu. Protože na konci dne, výletníci odjedou zpátky do svých, sice méně pitoreskních ale zato stále ještě obyvatelných, měst, a za sebou nechají výkladní skříň: krásnou, ale studenou a neobyvatelnou.
Co může Airbnb udělat? Uvědomit si, proč je populární. Že je to o opravdovosti, o zážitcích, o tom zažít skutečně město. Firma by měla podporovat lokální komunity a chovat se pokorně k těm, kdo tam byli před ní. Díky tomu si nejen zajistí, že lidé budou na ta místa dále rádi jezdit, ale i to, že jim bydlení v místě bude mít kdo pronajímat. A že, když na to přijde, si výletníci budou moci večer skočit i pro ten chleba s máslem.